Особливості корекційної роботи при оптичній формі дисграфії

 З кожним роком в початковій школі збільшується кількість дітей з різними формами дисграфії. Хочу звернути увагу на оптичну форму дисграфії. Батьки та вчителі сприймають помилки на письмі як звичайні "описки", так як вони не пов'язані ні з вимовою, ні з правилами орфографії.

 Насправді це дуже складне порушення, при якому змішуються букви по кінестетичній та оптичній подібності. Помилки при оптичній формі дисграфії можуть вплинути на зниження якості в процесах читання та письма.


Для проведення ефективної корекційної роботи треба прийняти до уваги ранні терміни початку корекційної роботи, комплексність заходів, направлених на подолання специфічних помилок, своєчасно підключити до виконання домашніх завдань батьків. Після проведення комплексного обстеження проводиться серія спеціальних корекційних занять.

Для усунення специфічних порушень писемного мовлення у дитини необхідно:

1. Уточнювати і розширювати об'єм зорової пам'яті.

2. Формувати і розвивати зорове сприйняття і уяву.

3. Розвивати зоровий аналіз і синтез.

4. Розвивати зорово-моторні координації.

5. Вчити диференціювати змішані по оптичній ознаці букв.

Для кращого засвоєння образу букви дитині пропоную такі вправи:

  •  вирізати, ліпити із пластиліну, обводити по контуру, писати в повітрі, визначати схожість і  відмінність оптично схожих букв;
  •  конструювати і реконструювати букви з елементів;
  •  вправи на розвиток зорового, зорово-просторового сприйняття;
  •  проводити диференціацію букв, схожих по написанню, в письмових вправах.

    Саме такі вправи будуть сприяти успішній корекції та допоможуть успішно засвоїти навички письма та читання.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Чому потрібно вчасно проводити з дитиною корекційну роботу з розвитку?

Використання ігрових технік та методик у логопедичній роботі: важливі аспекти гри

Дихальні вправи: роль в розвитку мовлення дитини