Використання ігрових технік та методик у логопедичній роботі: важливі аспекти гри


Роль ігрових методик та технік у логопедичній роботі

Ігрові методики та техніки відіграють важливу роль у логопедичній роботі. Їх варто застосовувати, і, особисто я, як логопед - дефектолог, їх застосовую, оскільки це покращує розвиток дітей і дає чудовий результат. Їхнє застосування базується на природній схильності дітей до гри та імітації, що підвищує мотивацію дитини до співпраці з логопедом.

Важливість ігрових методик та технік

1. При використанні ігрових методик та технік, заняття супроводжується позитивними емоціями.  Знімається втома та напруга у дитини. Панує гарна атмосфера. 
2. Враховуються можливості дитини та інтереси. Наприклад, якщо дитина любить пофантазувати, в грі можна використати імена казкових героїв, улюблені іграшки, клички домашніх тварин, улюблену іграшку, як дійову особу. 
3. В грі можна використати різні види діяльності (малювання, розфарбовування, ліплення, конструювання, аплікації, роботу з крупами та з піском, прослуховування музики). Це розвиваває різні здібності дитини.






4.  Покращується увага, що сприяє успішній корекційній роботі.
5. Застосовуючи різноманітні ігри, логопед розвиває фонематичний слух, артикуляцію, словниковий запас, зв'язне мовлення.
6. Завдяки ігровій формі, дитина краще виконує поставлені перед нею завдання.
  Важливе місце у моїй роботі займають інтерактивні модулі - ігрові завдання, які я використовую на різних етапах логопедичного завдання. Наприклад: до лексичної теми "Природа восени", діти виконують ігрове завдання "Збери урожай". До теми "Звукобуквенний аналіз слова" виконується ігрове завдання - змагання "Хто швидше погрупує слова за кількістю букв і звуків?". 
Підготовчі ігри направлені на підготовку органів мовлення і слуху дитини. Наприклад: гра "Тихо-голосно", "Впізнай за звуком". Використовуються голосові вправи та ігри: "Звукове намисто", "Високо - низько", звуконаслідувальні ігри. Вони сприяють розвитку голосу дітей.

Ігри для розвитку мовного дихання : "Кульбабка", "Фокус", "Вітер", "Пахощі квітів" та інші.
В своїх практиці я використовую пальчикові ігри, які інтегрую з малюванням. Наприклад: "Квасимо капусту", "Квітка", "Собачка" і інші, що розвивають дрібну моторику у дитини.



На кожному занятті використовую нейроігри, які ефективно впливають на розвиток мовлення. Дуже подобаються дітям. 

Користоючись грою як інтерактивним методом усунення недоліків мовлення, приділяється увага вмінням встановлювати зв'язки слів у реченні, поширювати прості речення словами та словосполученнями, складати речення за зразком та схемами.
 На заняттях з корекції мовлення використовую комп'ютерні технології, які здатні оживити важкикий й тривалий корекційний процес за рахунок новизни, реалістичності і динамічності зображення. Використовую в іграх анімовані зображення та аудіозаписи. Комп'ютерні ігри спрямовані на розвиток уваги і спостережливості, сприйняття, на вміння орієнтуватися у ігровій ситуації, на здійснення вналізу та синтезу, розвиток лексичної та граматичної ланки мовлення.
Всі комп'ютерні ігри я готую з урахуванням індивідуальних навчальних потреб та можливостей дітей. 
 Отже, ігрові методики та техніки - це не тільки розваги, вони роблять процес корекції розвитку дитини більш цікавим та результативним. Тому я в своїй діяльності використовую ігри, які розробила сама, враховуючи індивідуальні особливості дитини. 
 Якщо в корекційній роботі не використовуються усі можливі ігрові методики та техніки, дитині буде не цікаво, знижується її мотивація до навчання і не буде потрібного результату.





Популярні дописи з цього блогу

Чому потрібно вчасно проводити з дитиною корекційну роботу з розвитку?

Дихальні вправи: роль в розвитку мовлення дитини