Тренуємо мозок та формуємо мовлення дітей
Полісенсорна основа формування мовлення дітей
У дітей, які мають йти до школи, фізіологічно не завершений етап дозрівання кори головного мозку (центри мовлення, центри, які відповідають за складні рухи). Тому доцільно проводити вправи за методикою розвивальної кінезіологічної програми, що дає змогу прискорити розвиток міжпівкульної спеціалізації. Наприклад: "Вухо-ніс", "Малювання в просторі", "Кілечко".
Ці вправи та інші вправи синхронізують роботу півкуль, сприяють запам'ятовуванню, підвищують стійкість уваги, полегшують процес письма, допомагають малечі успішно навчатися у школі.
Для розвитку мовлення дітей мають значення їхні самостійні творчі малюнки. Дитина малює предмети й дії, які вона не завжди може назвати словами. Колективний розгляд та обговорювання малюнків стимулюють розвиток мовлення, сприяють розвитку уваги й мислення.
Для дітей, які мають проблеми у побудові фраз, читання простих складів, слів та речень, я поєдную малювання з розвитком мовлення. Цей прийом формує чітке плавне мовлення. Дитина дотримується чіткого ритму дій, пауз у диханні, розвивається дрібна моторика рук, координація рухів.
На заняттях діти можуть виконувати вправи, що містять тільки рухи без промовлянь, музично-ритмічні стимуляції. При цьому нормалізується подих, розвивається чуття ритму. Доповнюю заняття комплексом простих прав для рук і пальчикові доріжки.
Щоб однаково розвивалася ліва і права півкулі мозку, використовую найпростіший і найвеселіший спосіб - малювання обома руками одночасно. Це дуже допомагає у успішному навчанні в школі, а саме:
- гармонізує роботу лівої та правої півкуль головного мозку;
- покращує зорово-моторну координацію, тренує пам'ять, увагу, дрібну та крупну моторику;
- знижує втомлюмлювальність;
- полегшує навчання читанню та писанню;
- розвиває фантазію та уяву.
Музично - ритмічна діяльність та малювання є не тільки сенсорними діями, а й інтелектуальними, які впливають на успішний розвиток дитини.