Дисграфія: чому потрібно своєчасно виявити порушення?

 

Дисграфія - порушення писемного мовлення

В першому класі діти часто мають труднощі у писемному мовленні. Стійкі порушення у письмі виникають навіть у дітей з нормальним інтелектом, збереженим усним мовленням, повноцінним слухом і зором. Більшість батьків і вчителів не обізнані з цією проблемою і не мають чіткого уявлення неуспішності учнів з письма. Діти, котрі не отримали своєчасної допомоги, можуть залишитися напівписьменними і матимуть серйозні життєві проблеми. 
 Деякі вчителі і батьки вважають, що дисграфічні помилки викликані невмінням учнів слухати пояснення вчителя, неуважністю під час письма, недбайливим ставленням до навчання. 
Насправді, в основі подібних помилок, лежать серьйозні причини: несформованість фонетико-фонематичної та лексико-граматичної сторін мовлення.

Стійки помилки, які учні допускають на письмі при дисграфії 

Це:
  • пропуски голосних і приголосних букв;
  • переставлення букв і складів;
  • поява зайвих букв і складів;
  • недописування букв або складів;
  • невміння передавати пом'якшення приголосних на письмі;
  • плутання і заміна шиплячих і свистячих, глухих-дзвінких, сонорних р-л;
  • невміння правильно застосовувати граматичні правила.
Виявити дисграфію у дитини, яка навчилася письму, неважко, але виправлення пов'язане з великими труднощами, і це тривалий процес. Важливо виявити дисграфію на перших етапах навчання грамоти. Однак часто виявлення дисграфії відбувається з запізненням. І це ускладнює попередження розвитку вад мовлення в дітей.

Популярні дописи з цього блогу

Чому потрібно вчасно проводити з дитиною корекційну роботу з розвитку?

Використання ігрових технік та методик у логопедичній роботі: важливі аспекти гри

Дихальні вправи: роль в розвитку мовлення дитини