Яким має бути розвиток мови дітей дошкільного віку?
Норми мовного розвитку дитини на різних етапах (що має вміти дитина у певному віці?)
Робота над розвитком мови передбачає розвиток усіх сторін усної мови: словник, граматична будова, звуковимова. Словарний склад мови - це всі слова, які є в ній. Граматична складова визначає правила з'єднання слів в реченнях. Кожне слово, фраза знаходить своє вираження з допомогою тих чи інших звуків.
Всі ці структурні частини дуже пов'язані. Словник і граматична будова розвиваються та формуються не тільки в дошкільному віці, але і в процесі навчання в школі. Правильна звуковимова формується у дитини до 5-6 років. Тому виховання правильної звуковимови всіх звуків повинно закінчитися в дошкільному віці.
В період з 10 місяців до 1-го року розвивається пасивний словник (це ті слова, які дитина не вимовляє, але співвідносить з предметом, показує його при називанні). Поступово у дитини з 1-го року до 2-х років розвивається активний словник (слова, які дитина вживає в своїй мові). В 2 роки активний словник має нараховувати 250-300 слів. В цей період формуються і фразова мова. Спочатку це прості фрази із 2-3 слів, поступово в 3 роки вони ускладнюються. Активний словник в цей період досягає 800 - 1000 слів. Мова стає повноцінним засобом спілкування. При нормальному розвитку мови в 5-6 років у дитини коригуються фізіологічні порушення звуковимови.
У 7 років дитина має вимовляти усі звуки, мати достатньо активний словник і практично володіє граматично-правильною мовою.
Дуже важливо знати закономірності нормального розвитку дитячої мови, щоб активно і правильно керувати цим процесом.
Коментарі